Challenge
Van Gils is het enige Nederlandse parfummerk. Al tijden staat het bekend als de parfum van je vader. De introductie van Van Gils I is onderdeel van de missie om de gebruikersdoelgroep te verjongen en verbreden, zonder daarbij de opa in de disco te zijn.
Idea
Op aanraden van US introduceerde Van Gils een vrouwengeur die niet alleen ‘for her’ is, naast een mannengeur die niet alleen ‘for him’ is. In de ‘I am I’ campagne bewijst Geraldine dat er geen zwakker geslacht bestaat. Samen met Van Gils ontkracht ze de vooroordelen op basis van geslacht en laat zien dat je exact diegene kunt en mag zijn die je wilt zijn.
Impact
De boodschap werd massaal ondersteund en met maarliefst 11.510.177 impressies werd de video’s massaal gedeeld. Hiermee werd ruim 85% van de doelgroep bereikt. Met een uitkijkpercentage van 22% werd ruim 500.000 keer minimaal 95% van een van de video’s bekeken. Terwijl de markt een krimp liet zien van 6% groeide de omzet van Van Gils I met 34%. Hiermee leverde Van Gils het bewijs dat er geen zwakker geslacht bestaat en dat je nooit te oud bent om jong van geest te zijn.
Impact
De boodschap werd massaal ondersteund en met maar liefst 11.510.177 impressies werden de video’s massaal gedeeld. Hiermee werd ruim 85% van de doelgroep bereikt. Met een uitkijkpercentage van 22% werd ruim 500.000 keer minimaal 95% van een van de video’s bekeken.
Terwijl de markt een krimp liet zien van 6% groeide de omzet van Van Gils ‘I’ met 34%. Hiermee leverde Van Gils het bewijs dat er geen zwakker geslacht bestaat en dat je nooit te oud bent om jong van geest te zijn.